تاریخ انتشار : 1399/12/23

�������� ���������������� ��������

  • نوشته شده توسط : مهندس محمدخانی
  • |
  • : تعداد بازدید 780 بار

چگونه از مشتريان مان معذرت خواهي کنيم؟

همه ما در دوره هاي محتلف آموزشي شنيده ايم که :" وقتي اشتباهي انجام مي دهيد ، از مشتري عذرخواهي کنيد ". با اين که اين رفتار ، اصل مهمي در ارتباط با مشتري است، ولي مشتريان به شدت از "عذرخواهي خشک و خالي" و "عذرخواهي رياکارانه" متنفرند و اين قبيل عذرخواهي ها، روابط ما با مشتريان را بدتر مي کند.

مجله کسب و کار هاروارد در تحقيقي از يک و نيم ميليون راننده تاکسي اينترنتي اوبر در آمريکا، رفتار آنها را پس از اشتباهاتب مثل ، تاخير انتخاب مسير نامناسب و عيره، بررسي کرده است.

براساس قوانين اوبر ، رانندگاني که مرتکب اشتباه مي شوند ، بايد براي مشتريان ايميل معذرت خواهي بفرستند. علاوه بر ايميل ، رانندگان مي توانند به مشتري کوپن تخفيف 5 دلاري براي سفر بعدي اش بدهند.

اين تحقيق گسترده مشخص کرد، ادبيات عذرخواهي ، نقش چنداني در جلب رضايت مشتريان ناراضي ندارد، بلکه چيزي که براي مشتريان ناراضي اهميت دارد ، اول پذيرش واقعي خطا توسط راننده و  دوم ، تلاش براي جلب رضايت از طريق ارائه کوپن تخفيف 5 دلاري است.

براساس اين تحقيق و تحقيقات ديگري از اين دست، شرکت ها دو اصل مهم زير را در برخورد با مشتريان شان رعايت مي کنند:

1- به کارمندان شان آموزش مي دهند از صميم قلب از مشتري عذرخواهي کنند و به جاي بگو مگوي بيهوده با مشتريان ، خطاي شان را بپذيرند.

2- براي جلب رضايت مشتريان ناراضي، فقط به عذرخواهي شفاهي يا کتبي بسنده نمي کنند و مزاياي مالي مثل کوپن تخفيف و غيره را به مشتريان ناراضي ارائه مي کنند.

تگ ها

معرفی خدمات

پربازدیدترین خدمات


4 روش مديريت اصولي
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 254

4 روش مديريت اصولي

ارزش سرمايه گذاري دارد ؟
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 281

ارزش سرمايه گذاري دارد ؟

دلايل نخريدن مشتري
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 472

دلايل نخريدن مشتري

 انواع بازاریابی های جدید
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 492

انواع بازاریابی های جدید

 ستاره بازي يا ستاره سازي
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 694

ستاره بازي يا ستاره سازي

بهونه نيار
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 726

بهونه نيار

همراهي
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 734

همراهي

آدرس شرکت

البرز - کرج - میدان شهدا - بازار موبایل طبقه 3 واحد 15

شماره تماس

026-32285541 - 09122685920

کانال تلگرام

https://t.me/poyandeganhomankar

بازدیدهای کل : 74022

بازدید های دیروز : 275

بازدید های امروز : 89