تاریخ انتشار : 1399/12/23

�������� ���������������� ��������

  • نوشته شده توسط : مهندس محمدخانی
  • |
  • : تعداد بازدید 226 بار

چگونه از مشتريان مان معذرت خواهي کنيم؟

همه ما در دوره هاي محتلف آموزشي شنيده ايم که :" وقتي اشتباهي انجام مي دهيد ، از مشتري عذرخواهي کنيد ". با اين که اين رفتار ، اصل مهمي در ارتباط با مشتري است، ولي مشتريان به شدت از "عذرخواهي خشک و خالي" و "عذرخواهي رياکارانه" متنفرند و اين قبيل عذرخواهي ها، روابط ما با مشتريان را بدتر مي کند.

مجله کسب و کار هاروارد در تحقيقي از يک و نيم ميليون راننده تاکسي اينترنتي اوبر در آمريکا، رفتار آنها را پس از اشتباهاتب مثل ، تاخير انتخاب مسير نامناسب و عيره، بررسي کرده است.

براساس قوانين اوبر ، رانندگاني که مرتکب اشتباه مي شوند ، بايد براي مشتريان ايميل معذرت خواهي بفرستند. علاوه بر ايميل ، رانندگان مي توانند به مشتري کوپن تخفيف 5 دلاري براي سفر بعدي اش بدهند.

اين تحقيق گسترده مشخص کرد، ادبيات عذرخواهي ، نقش چنداني در جلب رضايت مشتريان ناراضي ندارد، بلکه چيزي که براي مشتريان ناراضي اهميت دارد ، اول پذيرش واقعي خطا توسط راننده و  دوم ، تلاش براي جلب رضايت از طريق ارائه کوپن تخفيف 5 دلاري است.

براساس اين تحقيق و تحقيقات ديگري از اين دست، شرکت ها دو اصل مهم زير را در برخورد با مشتريان شان رعايت مي کنند:

1- به کارمندان شان آموزش مي دهند از صميم قلب از مشتري عذرخواهي کنند و به جاي بگو مگوي بيهوده با مشتريان ، خطاي شان را بپذيرند.

2- براي جلب رضايت مشتريان ناراضي، فقط به عذرخواهي شفاهي يا کتبي بسنده نمي کنند و مزاياي مالي مثل کوپن تخفيف و غيره را به مشتريان ناراضي ارائه مي کنند.

تگ ها

معرفی خدمات

پربازدیدترین خدمات


بهونه نيار
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 104

بهونه نيار

 ستاره بازي يا ستاره سازي
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 106

ستاره بازي يا ستاره سازي

همراهي
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 118

همراهي

ايده ياب
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 119

ايده ياب

سوار جِت خودت شو
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 120

سوار جِت خودت شو

ذهنيت درست
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 124

ذهنيت درست

فرمول افزايش فروش
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 124

فرمول افزايش فروش

آدرس شرکت

البرز - کرج - میدان شهدا - بازار موبایل طبقه 3 واحد 15

شماره تماس

026-32285541 - 09122685920

کانال تلگرام

https://t.me/poyandeganhomankar

بازدیدهای کل : 21903

بازدید های دیروز : 107

بازدید های امروز : 91