تاریخ انتشار :
1400/11/11
انواع بازاریابی های جدید
- نوشته شده توسط :
مهندس محمدخانی
- |
- : تعداد بازدید
316
بار
برگرفته از کتاب بازاریابی مدرن نوشته دیوید کرتز:
تصور رایج بین افراد علاقمند به حوزه بازاریابی این است که بازاریابی مختص کالا ها و خدمات است در حالی که ما حداقل پنج نوع بازاریابی جدید داریم که حوزه های بکری برای فعالیت است:
1- بازاریابی اشخاص :
در این نوع بازاریابی تلاش مان این است تا توجهات جامعه را به یک فرد خاص و نظرات او جلب کنیم. به همین دلیل است که بسیاری از بازیگران ريال ساستمداران، ورزشکاران، بلاگرها از متخصصین بازاریابی برای مشهور شدن و جلب توجه جامعه استفاده میکنند.
2- بازاریابی اماکن:
در این نوع بازاریابی تلاش می کنیم تا مثل یک موزه، یک سالن تئاتر یا یک شهر بکنیم. بازاریابی اماکن دو هدف فرعی دیگر هم دارد: اول: تغییر دیدگاه مردم نسبت به یک شهر یا کشور و دوم، جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان برای سرمایه گذاری در یک شهر یا کشور. به همین دلیل است که اکثر اماکن دیدنی، شهر ها و کشورهای پیشرفته یک واحد بازاریابی فعال و حرفه ای دارند.
3- بازاریابی انگیزه ها:
در این نوع بازاریابی تلاش میکنیم تا توجه مردم ، شرکت ها و دولت ها را به یک موضوع اجتماعی ، فرهنگی، زیست محیطی و غیره مهم جلب کنیم. برای مثال سازمان های حامی حقوق حیوانات از تیم های بازاریابی برای گسترش ایده "حفاظت از حیات وحش " استفاده می کنند.
4-بازاریابی ریدادها:
در این نوع بازاریابی دو هدف مشخص را دنبال می کنیم: اول ، افزایش شهرت و محبوبیت یک رویداد ورزشی، هنری، علمی، فرهنگی و غیره مثل جام جهانی فوتبال یا جایزه اسکار؛ دوم، طراحی مدل های متنوع در آمدزایی از برگزاری یک رویداد.
5- بازاریابی سازمان ها:
در این نوع بازاریابی تلاش می کنیم محبوبیت سازمان های مورد نظر نزد افکار عمومی ، دولت ، گروه های اثر گذار، رسانه ها، .... افزایش پیدا کند به گونه ای که بتواند حمایت گروه های هدف را جلب نماید.
با توجه به مخاطب هدف و نوع حوزه فعالیتتون باید انواع بازاریابی های مدرن را برای افزایش فروش و مخاطب هدف تست کنید.